söndag 10 januari 2010

Vad fan ska man göra ?

Sitter uppe, klockan är 4 på morgonen.
Kan inte låta bli att låta mina tankar styra mig. Vaknade nyss i en gråtattack.
Kan säga att jag vaknade ensam..
Vad ska jag göra ? När jag har min kärlek så jävla nära, men ändå så jävla långt borta.
Jag ser den men kan inte röra den. Blir bortknuffad.
Ska man lämna det och gå vidare, eller sätta en bestämd fot och kämpa för vad man vill ?
Ska man få det man vill ha ska man kämpa, det vet jag. Men när man inte orkar kämpa längre. Hur bli det då ?
När man har allt inom räckhåll men inte når det. Man rör någon på utsidan, men inte på insidan.
Hur vet man att den man älskar faktiskt älskar en tillbaka ? Orden "Jag älskar dig" säger tyvärr inte det längre. Folk har fått så jävla lätt att säga "Jag älskar dig" men inte mena det.
Lögner.. Så enkla, så jävla sårande. Jag kan hur lätt som helst dra en lögn, men inte om vad som helst.
Jag säger aldrig "Jag älskar dig" till någon jag inte älskar..
Men jag har fått höra det från folk som inte älskar mig.. Flera gånger. Hur ska jag veta vilka jag kan tro och vilka jag inte kan tro...
Och när någon säger det, så vill den ha ett "Jag älskar dig oxo". Men om den andra inte älskar en tillbaka ? Den kanske känner sig tvingad att säga det tillbaka. Bara för att du älskar den personen, verkligen älskar, för just den han är. Även om han varit en jävla idiot, så älskar du han. För hur han är mot just dig vid vissa tillfällen. När du får ögonkontakt och bara drunknar i hans så otroligt vackra ögon, när han ler mot dig och du känner hur du bara flyger på rosa moln, när han kysser dig med sina lena läppar som är inkladdade i läppsyl och du bara älskar det ! När han ringer och väcker dig på morgonen och det första du hör på morgonen är när han säger med sin mjuka fina röst: Hej älskling. Mår du bättre ? Vad gör du ? Kan jag sova hos dig inatt ? Puss älskar dig.
När du gör allt för den killen. För du älskar han.
Men ändå känner du att du inte når hans hjärta. Inte hela vägen. Han vet att du älskar han, med hela ditt hjärta. Och bara för att han är han. Och du börjar fundera över om det är bara drf han är kvar. För att du älskar han.. inte för att han älskar dig. Hur fan ska man veta det ? Vad ska man göra för att få veta ?
Man kan inte bara fråga, för det är ju som sagt jävligt lätt att ljuga.
Du ser det vackra i han , men ingen annan gör det på samma sätt som du.
Hans energi, hans låga. Det där speciella. Det som du själv förlorat.
Hur lycklig han ser ut. Gnistan i ögonen. Allt som du inte har kvar..
Vad ska jag göra.. hur ska jag veta.. Hur ska jag nå..
Jag är kär, jag har min kärlek här, men jag når inte. Inte hela vägen. Tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar